diumenge, 18 de gener del 2009

Un titular que fa vergonya.


Jo crec que tots estem més o menys acostumats a vore noticies, titulars i exercicis de periodisme manipulats, tendenciosos i amb mala bava. Però quan un diari que t'agrada i que, a més, és dels pocs que esta escrit íntegrament en la nostra llengua, publica una cosa com aquesta, et quedes totalment a quadres. En primer lloc perquè el que diu el titular és senzillament fals i qualsevol que sàpiga llegir i lliga el cos de la notícia, ho pot comprovar: El titular ve a que, suposadament, el bloc ha decidit no centrar el seu pròxim congrés en la questió simbòlica, la qual cosa no implica ni molt menys el que el titular dona a entendre. "es desdiu de defensar" una cosa així com: No la defensava, dic que la vaig a defensar, però finalment em tire enrere. Res a vore amb la realitat: El BLOC no només considera la senyera amb blau com una bandera tan valenciana com qualsevol altra que és sentida com a tal pels valencians, o una part d'aquestos, sinó que la fa servir en molts dels seus actes. "la bandera blavera" Com a poc, ho considere ofensiu, a banda de desfasat i molts altres qualificatius que preferisc estalviar-me. Només dir que, per a mi, ha quedat com a paradigma del que no ha de ser un titular de premsa.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Ei, dónes en el clau: el que fot de veres és que ho faça l'Avui. Si l'únic diari que podem llegir en la nostra llengua ens dóna aquests "regalets"...

Salut!

P.S. Ostres, i haurien de reflexionar-hi, vaja. Perquè que gent com jo reaccione per a defensar la "blavera"...

Marc Sack ha dit...

Així és, i jo crec que el fet que gent com tu (O com jo, no penses)reaccionem així, és mostra que alguna cosa està canviant, afortunadament per a tots, per cert.